Monday 30 April 2018

Etika@Perwira: Gerakan Subuh Berjemaah dan Perwira Bertadarus Bil.1











Pada 27 April 2018, Biro Etika Kolej Perwira telah menganjurkan aktiviti Gerakan Subuh Berjemaah (GSB) dan Perwira Bertadarus Bil. 1 di Surau Lestari, Kolej Perwira. Tujuan utama program ini dilaksanakan adalah untuk memupuk kesedaran betapa pentingnya solat secara berjemaah serta dapat menanam semangat untuk membaca Al-quran dalam kalangan penghuni.
Antara aktiviti yang dilakukan pada Gerakan Subuh Berjemaah adalah qiamullail berjemaah, solat subuh berjemaah, dan tazkirah subuh yang disampaikan oleh Ustaz Shahrir bin Abdul Mutalib.
Manakala pada sebelah petangnya pula iaitu Perwira Tadarus, tentatifnya adalah solat maghrib berjemaah, slot penerangan tajwid, tadarus bersama dan sedikit rumusan tadarus yang disampaikan oleh Ustaz Lotfi bin Solihan.
Terima kasih diucapkan kepada Pengetua Kolej Perwira, Prof Madya Dr Ahmad Rizal bin Madar kerana sudi meluangkan masa untuk hadir pada program ini. Tidak lupa kepada penghuni Kolej Perwira, jutaan terima kasih diucapkan dan diharapkan agar penghuni muslim Kolej Perwira akan hadir bersama-sama bagi sesi yang akan datang.

About Syed Faizan Ali

Faizan is a 17 year old young guy who is blessed with the art of Blogging,He love to Blog day in and day out,He is a Website Designer and a Certified Graphics Designer.

0 komen:

Post a Comment