Wednesday 14 November 2012

Lawatan Penanda Aras UTHM-IIUM




Pada 10 Oktober 2012 yang lalu, Kolej Kediaman Perwira, UTHM dengan kerjasama Mahallah Asiah, IIUM telah mengadakan satu program yang berkonsepkan Lawatan Penanda Aras bagi urusan pengurusan dan pentadbiran kolej kediaman. Seramai lebih kurang 40 orang peserta termasuk Pengetua, Staff, Felo dan Pembantu Felo telah menyertai lawatan penanda aras kali ini. Terdapat sesi lawatan sekitar Mahallah Asiah dan sesi perkongsian dua hala telah dijalankan.

Antara perkara yang dikongsikan bersama adalah aspek pengurusan pejabat, pengurusan asrama, program yang telah lepas dan program akan datang. Menurut Pengerusi Jawatankuasa Mahallah Asiah, saudari Nurul Saadah yang merupakan pelajar tahun empat, pembangunan fasiliti dalam Mahallah sangat penting berbanding program-program yang hanya merupakan perkara sampingan bagi organisasi MRC atau Mahallah Representative Council. Untuk pengetahuan pembaca, MRC adalah sebuah organisasi yang merupakan tulang belakang sesebuah Mahallah atau Kolej Kediaman.

Pada tahun 2012, penghuni Mahallah Asiah adalah seramai lebih kurang 1000 ke atas. Jumlah bilangan penghuni dalam Mahallah Asiah juga lebih kurang sama dengan jumlah penghuni Kolej Kediaman Perwira, tetapi Mahallah Asiah dihuni sepenuhnya oleh pelajar perempuan. Berikut merupakan gambar sekitar Mahallah Asiah, IIUM.








About Syed Faizan Ali

Faizan is a 17 year old young guy who is blessed with the art of Blogging,He love to Blog day in and day out,He is a Website Designer and a Certified Graphics Designer.

3 komen:

  1. salam..
    it was really good to have such event n it really a pleasure for us receiving your visit in our Mahallah Asiah. we learnt a lot n hope u also did. i apologize for any shortcoming n really hope our ukhwah will last forever ^_____^

    jangan serik untuk datang ya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. We are waiting for MRC of Mahalla Asiah in Perwira Residential College next time..
      God Willing if we have another trip over there.. (Big Smile)

      Delete
  2. may i know who's having all the pictures taken here? can u pls tagged me at FB? im using the very same name as blog. or can u pls send it directly at our emel;

    tenuremrcasiah@yahoo.com.

    THANK YOU in advance =)

    ReplyDelete