Friday 19 July 2013

Mengangkasa Kolej Kediaman Perwira



Gagasan "Mengangkasa Kolej Kediaman Perwira" yang dicetuskan pada tahun 2011 merupakan satu aspirasi ke arah memartabatkan fungsi dan tanggungjawab Kolej Kediaman Perwira (KKP) sebagai pemangkin kecemerlangan pelajar. 
Dalam merealisasikan aspirasi ini, beberapa perkara asas perlu difahami oleh seluruh warga KKP:

1. Erti hidup adalah pada memberi - dalam melaksanakan tugas berikanlah khidmat terbaik, tanpa mengharapkan balasan. Semakin banyak kita memberi, semakin manis terasa nikmatNya.

2. Untuk berjaya, sematkan konsep "to learn and improve" - setiap hari letakkan sasaran untuk belajar dan memperbaiki. Apa sahaja program yang dianjurkan oleh KKP sertailah dengan niat untuk menimba ilmu.

3. Tugas pentadbir bukanlah memerintah KKP, tetapi mentadbir - memerintah dan mentadbir adalah sangat berbeza. Mentadbir adalah menerusi hati dan pengisian dalaman itu adalah yang lebih utama.

Kepada yang bakal menjadi sebahagian daripada warga KKP, selamat datang dan bersedialah untuk lebih memberi.

Seronok atau tidak di sini bukanlah kami yang tentukan, tetapi bagaimana kalian membawa diri dalam hidup bermasyarakat.  

About Syed Faizan Ali

Faizan is a 17 year old young guy who is blessed with the art of Blogging,He love to Blog day in and day out,He is a Website Designer and a Certified Graphics Designer.

1 komen:

  1. Keluasan bilik boleh menempatkan 3 atau 4 orang pada sesuatu masa. Jenis katil pula adalah "double decker" dan "single". Atas sebab-sebab tertentu,gambar bilik tidak dapat disiarkan.

    ReplyDelete