Monday 27 August 2012

Sejarah Kolej Kediaman Perwira




Kenali Kolej Kediaman Perwira


Kolej Kediaman Perwira adalah salah satu kolej kediaman di Universiti Tun Hussein Malaysia dengan kapasiti untuk menampung 2000 pelajar. Merupakan kolej kediaman luar kampus terletak 2.2km dari kampus utama UTHM dan berada dalam kawasan Parit Lapis Sempadan Laut. Lokasi yang ideal dan dan strategik serta dikelilingi oleh panorama yang indah menjadikan ia sesuai untuk hidup, belajar dan bersosial.



Digunakan secara rasmi dengan nama Desasiwa Pangsapuri pada Jun 2004, ia kemudian diberi nama sebagai Kolej Kediaman Perwira pada Jun 2006. Kolej ini turut menempatkan Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (PALAPES) sejak dari sesi 2003/2004. Integriti, kesatuan, kejayaan dan keharmonian menjadi teras utama kejayaan kami. Kolej Kediaman Perwira terus berjaya dengan memperkenalkan Plan Transformasi Perwira yang menekankan aspek kecemerlangan akademik, kesahsiahan dan kelestarian kolej kediaman.

"Perwira Di Hatiku.. Sebuah Taman Ilmu"

About Syed Faizan Ali

Faizan is a 17 year old young guy who is blessed with the art of Blogging,He love to Blog day in and day out,He is a Website Designer and a Certified Graphics Designer.

0 komen:

Post a Comment